Elke partner in het consortium is actief betrokken bij het uitvoeren van het onderzoek. Vaak vertegenwoordigen consortiumpartners een groep collega’s, die waar mogelijk ook bijdragen aan het project.
Consortiumpartner | Instelling en Rol | Vertegenwoordigde Collega’s |
---|---|---|
Hanneke Assen | NHL Stenden Hogeschool. Docent onderzoeker. Betrokken bij de innovatie Design Based Education binnen de opleiding. Onderzoek naar DBE, docentprofessionalisering, collectief leren, dialogisch leren. | |
Gunter Bombaerts | Technische Universiteit Eindhoven. Docent-onderzoeker. Docent techniekethiek; onderwijsonderzoeker; challenge-based learning coördinator van het USE basisvak en begeleider van PhD studenten die in dit vak onderzoek doen | |
Remco Coppoolse | Hogeschool Utrecht. Senior onderzoeker onderwijsinnovatie lectoraat normatieve professionalisering, met aandacht voor sturende principes en identiteitskwesties bij change agents in onderwijsinnovatie. | Mr. P.C.D. Kloet; Windesheim Hogeschool J. Haenen; Haagse Hogeschool R. Burgt; Avans Hogeschool L. van Stralen; Inholland Hogeschool Drs. M. Westhuis; Artez Academie voor Beeldende Kunsten Drs. S. Toby; Hogeschool Utrecht Dr. E. van der Zande; Hogeschool Utrecht Dr. T. Emminga; Hogeschool Utrecht Drs. R. Mentink; Thomas More Leiderschapsacademie Prof. dr. C. Bakker; Universiteit Utrecht & Hogeschool Utrecht |
Petra Cremers | Hanzehogeschool Groningen. Unesco Chair Futures Literacy. Onderzoeker, ontwikkelaar en facilitator van ontwikkelingstrajecten met focus op innovatie/transitie-contexten, futures literacy, ontwikkeling professionele identiteit van studenten en docenten. | P.D. Beenen, PhD; Hanzehogeschool Groningen, Instituut voor Gezondheidsstudies, Chairholder UNESCO Chair Futures Literacy L. Damhof, MA; Hanzehogeschool Groningen, Stafbureau Onderwijs en Onderzoek, UNESCO Chair Futures Literacy E.M. Kazemier, MA, Med; Hanzehogeschool Groningen, Instituut voor Bedrijfskunde, UNESCO Chair Futures Literacy A. (Anet) Doornbos, MA, Med; Hanzehogeschool Groningen, Academie voor Sociale Studies, UNESCO Chair Futures Literacy |
Indira Day | Universiteit Utrecht. Postdoctoraal Onderzoeker bij de afdeling Educatie. | |
Perry den Brok | Wageningen University & Research. 4TU Centre for Engineering Education Senior onderzoeker betrokken bij meerdere innovaties binnen de eigen instelling | Ir. E.A.M. van Puffelen; 4TU.CEE / Wageningen University & Research Dr. C.L Poortman; 4TU.CEE / Universiteit Twente Prof. dr. M. Specht; 4TU.CEE / Technische Universiteit Delft Dr. ir. R. Rooij; 4TU.CEE / Technische Universiteit Delft Prof. dr. ir. E. Ventura-Medina; 4TU.CEE / Eindhoven University of Technology |
Rachelle Kamp | Technische Universiteit Eindhoven. Professional Development/TEACH, onderwijsprofessional. Coördinator van het TEACH programma (didactisch programma voor docenten van de TU/e). Mede verantwoordelijk voor de professionalisering m.b.t. Challenge Based Onderwijs. | Dr. S.M. Gomez Puente; Eindhoven University of Technology dr. Ir. L.W. van Meeuwen; Eindhoven University of Technology |
Frans Prins | Universiteit Utrecht. Senior onderwijsonderzoeker Faculteit Sociale Wetenschappen, Departement Educatie, tevens wetenschappelijk directeur van Onderwijsadvies & Training, een onderdeel dat binnen de UU medeverantwoordelijk is voor de professionalisering van docenten. | Dr. V.C.A. Crone; Universiteit Utrecht Prof. dr. M. Kluijtmans; UMC Utrecht, Universiteit Utrecht Dr. C.I. Lutz; University College Utrecht, Universiteit Utrecht Dr. I. Meijerman; Universiteit Utrecht Dr. M.W.C. Vereijken; Educatie, Universiteit Utrecht |
Jan Riezebos | Rijksuniversiteit Groningen. Hoogleraar onderwijsinnovatie en bestuurslid Teaching Academy Groningen. Vertegenwoordigt tevens de onderzoeksgroep en de ondersteunende afdelingen voor docentprofessionalisering en onderwijsinnovatie. | Drs. J.A. Mulder; Rijksuniversiteit Groningen, Centrum voor Informatie Technologie, Lead Team Docentprofessionalisering Dr. JH.J.A. Beldhuis; Rijksuniversiteit Groningen, Centrum voor Informatie Technologie, Lead Onderwijsinnovatie en onderzoek |
Mariëlle Rutten | Radboud Universiteit Nijmegen. Coördinator van onderwijsadviseurs, trainers en coaches die vanuit het Radboud Teaching and Learning Centre centraal en op de faculteiten worden ingezet bij facilitering en ondersteuning van docentontwikkeling en onderwijsinnovatie. | Dr. J. Koksma; Radboud UMC, Radboud Health Academy, leider onderzoeksprogramma transformatief leren Dr. J.M. Hinten-Nooijen; Radboud Universiteit, Hoofd Radboud Honours Academy Dr. M. Kleemans; Radboud Universiteit (managing Director Ba en MA Communicatiewetenschap, Comenius Senior-fellow, voorzitter tráce ‘vorming van studenten’in het KNAW ComeniusNetwerk). Dr. R. Engbers; Radboud UMC, Radboud Health Academy Dr. P.J.A.C. van der Zanden; Radboud Universiteit, Radboud Docenten Academie |
Tim Stevens | Technische Universiteit Eindhoven. Postdoctoraal onderzoeker bij de Eindhoven School of Education | |
Dana Uerz | Hogeschool van Arnhem & Nijmegen. Senior onderzoeker bij iXperium Centre of Expertise Leren met ict op het thema competenties voor leren en lesgeven met ict voor docenten en docentprofessionalisering in po, vo, mbo en hbo. Verbinder namens de zone Docentprofessionalisering van het landelijke Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT | Dr. M.H. Kral; Lector leren met ict, Ixperium Centre of Expertise Leren met ict, HAN Dr. M. Hulsen; Lectoraat leren met ict, iXperium Centre of Expertise Leren met ict, HAN Dr. P.J.B. Gorissen; Lectoraat leren met ict, iXperium Centre of Expertise Leren met ict, HAN |
Margje van de Wiel | Maastricht University. Onderwijsprofessional, onderzoeker en docent bij Faculty of Psychology & Neurosciences; UM BKO-coördinator en betrokken bij de revitalisatie van probleemgestuurd onderwijs. Onderzoeker van expertiseontwikkeling, professioneel leren (ook bij docenten aan de universiteit) en leren in het hoger onderwijs. | |
Roeland van der Rijst | Universiteit Leiden. Hoogleraar Onderwijswetenschappen. Onderzoek naar leren en doceren in het Hoger Onderwijs | |
Jan Vermunt | Technische Universiteit Eindhoven. Hoogleraar Professioneel leren en Onderwijsinnovatie aan de TU/e. Betrokken bij innovaties in Challenge-based learning op de TU/e. Wetenschappelijk Directeur Eindhoven School of Education. Gastdocent in diverse HO-professionaliseringstrajecten in Nederland en buitenland. | |
Kariene Woudt-Mittendorff | Saxion Hogeschool. Associate lector (lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs) betrokken bij verschillende onderzoeksprojecten gericht op o.a. de nieuwe rol van de docent als coach. | Dr. E. van Harmelen; Saxion Hogeschool |